مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

آموزشگاه مباحث دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات بهترین و قدیمی ترین مرکز الکسا در ایران

مشکلات خود را در ایتا به ما منتقل کنید :

09156581492

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم عامل های موبایل که نزدیک به 2 میلیارد کاربر دارد، اندروید می باشد. اما اپلیکیشن های اندرویدی با چه زبانی نوشته می‌شوند؟ در این مطلب با زبان های برنامه نویسی اندروید آشنا خواهیم شد.

آسان‌ترین قدم در این فرآیند، تصمیم‌گیری برای توسعه یک برنامه اندرویدی می باشد. به این معنا که شما باید یک نوع زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید و همان را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

ما در ادامه به شما زبان های برنامه نویسی را معرفی می کنیم تا شما بدانید که کدام بهتر است و کارتان را شروع کنید.

 

لیست و معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی اندروید - ویرگول

 

زبان های برنامه نویسی اندروید

 

اختلاف بین زبان های برنامه نویسی اندروید در برخی موارد جزئی بوده و در برخی موارد بسیار زیاد می‌شود. انتخاب یکی از آ‌ن‌ها به منظور شروع کار، نیازمند آشنایی با توانایی‌ها و نقاط ضعف هر کدام است.

 

جاوا:

جاوا، زبان برنامه نویسی رسمی اندروید بوده و توسط محیط توسعه اندروید استودیو پشتیبانی می‌شود. جاوا یکی از دشوارترین زبان‌های برنامه‌نویسی به منظور یادگیری است.

 

++C / C:

اندروید استودیو با استفاده از Android NDK، از زبان قدیمی و محبوب سی پلاس پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آن ایجاد برنامه‌های کاربردی همچون بازی‌های اندرویدی امکان‌پذیر خواهد شد. نباید پیچیدگی یادگیری این زبان را فراموش کرد.

 

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید | ایرانیان سایبر | 2022

 

#C (سی شارپ):

این زبان در مقایسه با ++C و C راحت‌تر بوده و توسط محیط‌های توسعه بسیار قدرتمندی همچون زامارین و یونیتی پشتیبانی می‌شود. این ابزارها برای توسعه چند پلتفرمی و همچنین بازی‌های موبایل فوق‌العاده هستند.

 

کاتلین:

اگرچه کاتلین بعد از جاوا دومین زمان برنامه نویسی رسمی اندروید به شمار می‌آید، اما برخلاف آن قدیمی نبوده و به تازگی معرفی شده است. کاتلین از بسیاری جهات مشابه جاوا است، اما یادگیری و استفاده از آن کمی راحت‌تر به نظر می‌رسد.

 

بیسیک:

نخستین زمان ظهور بیسیک به 53 سال قبل برمی‌گردد، اما همچنان قدرتمند بوده و می‌توان آن را جزو زبان های برنامه نویسی اندروید به شمار آورد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی