مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

آموزشگاه مباحث دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات بهترین و قدیمی ترین مرکز الکسا در ایران

مشکلات خود را در ایتا به ما منتقل کنید :

09156581492

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چگونه نسخه اندروید گوشی خود را آپدیت کنیم؟

چگونه نسخه اندروید گوشی خود را آپدیت کنیم؟

آپدیت کردن و بروز رسانی سیستم عامل کاری مهیج و هیجان انگیز برای اکثر کاربران اندروید است زیرا با ظاهر و ویژگی هایی جدید همچنین کارایی و عملکرد بهتر و بالاتری همراه است.دستگاه های اندرویدی به طور معمول کاربران خود را از بروزرسانی های جدید آگاه می کنند اما گاهی اوقات ممکن است به دلایلی این کار به تأخیر و تعویق بیفتد.

اگر نسخه های جدیدتر از نسخه فعلی گوشی تان به بازار آمده و شما تا به حال نتوانسته اید آن را نصب کنید با نکست همراه باشید تا بروزرسانی سیستم عامل اندرویدتان را به درست ترین و بهترین شیوه به شما بیاموزد.

 

آپدیت نسخه اندروید به صورت دستی

در این مقاله شیوه آپدیت نسخه سیستم عامل به صورت دستی را فراخواهید گرفت، این شیوه برای گوشی هایی که از طرف شرکت سازنده به روز رسانی نمی شوند بسیار مناسب است

پشتیبان گیری قبل از آپدیت :

قبل از آپدیت اندروید و برنامه هایتان لازم است که حتماً نسخه پشتیبانی از اطلاعاتتان بصورت ذخیره داشته باشید.

روزرسانی سیستم عامل اندروید کاری آسان و بدون مشکل است اما گاهی ممکن است در حین بروزرسانی مشکلاتی ایجاد شود بنابراین برای رفع خطرات احتمالی یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود ذخیره کنید.برای تهیه نسخه پشتیبان شما می توانید به صورت دستی اطلاعاتتان را داخل کامپیوتر یا رم ذخیره کنید همچنین می توانید از منوها و گزینه های خود گوشی که به صورت اتوماتیک عمل بک آپ گیری را انجام می دهید استفاده کنید.

مزیتی که این روش نسبت به روش دستی دارد این است که شما در روش دستی فقط داده هایتان را جا به جا می کنید اما در روش اتوماتیک تمامی رمزها و تنظیمات اعمال شده روی گوشی حفظ خواهد شد و در صورت موفق بودن عملیات آپدیت سیستم عامل تمامی تنظیمات نسخه قدیم روی نسخه جدید اعمال شده و شما نیازی به دوباره تنظیم کردن آن ندارید.

 

 

گوشی های دریافت کننده اندروید 9

از وقتی اندروید ۹ ارائه شده گوشی های زیادی از شرکت های مختلف این اپدیت اصلی اندروید را گرفتن در این مطلب سعی می کنیم لیستی از کلیه گوشی هایی که این به روز رسانی را دریافت کرده اند ارائه دهیم

آپدیت اندروید:

برای به روز رسانی سیستم عامل گوشی خود کافی مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید البته ممکن است در گوشی های مختلف متفاوت باشد

۱-رفتن به تنظیمات گوشی

برای بروزرسانی نسخه اندروید دستگاهتان وارد پنجره تنظیمات گوشی شوید.

برای دسترسی به پنجره تنظیمات می توانید آن را بین برنامه های نصب شده روی گوشی پیدا کنید که اکثراً به شکل چرخ دنده است و یا از قسمت اعلانات نوار کشویی را به سمت پایین کشیده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.اینکه آپدیت جدیدی از اندروید موجود است یا خیر توسط خود گوشی تشخیص داده می شود تنها در برخی دستگاههای سامسونگ نیاز است که آنها را با استفاده از کابل به یک سیستم کامپیوتری متصل نموده و آپدیت سیستم عامل را از این طریق انجام داد.

۲- انتخاب گزینه About یا در مورد گوشی

بعد از وارد شدن به پنجرهٔ تنظیمات گوشی خود نوار لغزاننده و یا اسکرول خود را به سمت پایین بکشید و گزینه about….. را انتخاب کنید.

گزینه about اطلاعاتی را در مورد گوشی و سیستم عامل اندرویدتان به شما می دهد مانند نسخه اندروید، مدل گوشی، نرم افزارها، بروزرسانی ها و… .

۳-انتخاب گزینه آپدیت های سیستم

این گزینه اکثراً آخرین گزینه در پنجره تنظیمات همهٔ گوشی هاست و بسته به مدل گوشی به نام های about tablet یا about phone و یا about device شناخته می شود. بعد از انتخاب گزینه about پنجره ای برایتان نمایان می شود برای بروزرسانی اندروید (در صورت موجود بودن نسخه جدید)و یا نرم افزارهای گوشی تان گزینه system update یا software update را انتخاب کنید.

دکمهٔ check now را بزنید. گوشی شما آخرین آپدیت های موجود و در دسترس را پیدا خواهد کرد.

موجود بودن نسخه جدید نرم افزارها و سیستم عامل ها به سازندگان و ارائه دهندگان آن ربط دارد و بروزرسانی های جدید اکثراً برای تمامی دستگاه ها و همیشه در دسترس و موجود است.

در صورتی که آپدیت جدیدی برای دستگاه شما موجود باشد، دستگاه شروع به دانلود می کند. آپدیت ها و مخصوصاً آپدیت اندروید دارای حجم زیادی است و ممکن است دانلود کردن آن مدت زمانی طول بکشد.در این مرحله نکته ای لازم به ذکر است اینکه دستگاه شما باید به شبکه وای فای و اینترنت متصل باشد تا بتواند فایل های موجود را دانلود و بروزرسانی را انجام دهد.

۴-اتمام کار و راه اندازی مجدد

بعد از دانلود فایل ها دستگاه نیاز به restart شدن و آماده شدن برای نصب اطلاعات جدید دارد به همین منظور بعد از اتمام دانلود دکمهٔ restart & install را بزنید.

نصب داده های جدید ممکن است چندین دقیقه طول بکشد به همین دلیل برای نصب کامل و به وجود نیامدن مشکلی در حین نصب، گوشی خود را به شارژر متصل کرده و از ذخیره برق و باتری آن اطمینان کامل پیدا کنید و بعد مراحل نصب را انجام دهید.

اگر در حین نصب باتری گوشی تان تمام شده و گوشی خاموش شود عملیات بروزرسانی به صورت ناقص انجام شده و ممکن است که جدا از نصب نشدن سیستم عامل جدید سیستم عامل قبلی تان از بین رفته باشد و گوشی تان را دچار مشکلاتی کند بنابراین حتماً در حین دانلود و نصب سیستم عامل گوشی تان را به شارژر متصل کنید.

چگونه مشکل بوت نشدن گوشی اندرویدی خود را حل کنیم؟ | بخش اول

زمانی که مراحل نصب پایان یابد گوشی شما آماده به کار می شود و شما می توانید محیطی زیباتر با نرم افزارهایی جدید و به روز را مشاهده و از آن لذت ببرید.

چرا برخی گوشی های اندرویدی هنوز آپدیت جدید دریافت نکرده اند

همانطور که می‌دانید آپدیت سیستمی اندروید برای گوشی‌های مختلف بسیار متفاوت عرضه می‌شود بعضی‌ها چند بار در سال و بعضی ها چند سال یکبار و بعضی ها بسیار به ندرت اگر شما هم از دسته سوم هستید و هنوز آپدیت بالاتری برای گوشی شما عرضه نشده است این قسمت ممکن است به شما در درک بهتر اینکه چرا هنوز برای گوشی شما آپدیتی  ارئه نشده است کمک کند

کارخانه های تولید سخت افزار گوشی‌ها مانند سامسونگ، HTC و … برای اینکه سیستم عامل اندروید بر روی گوشی‌هایشان به خوبی اجرا شود باید برای هر مدل گوشی که تولید کرده اند راه‌انداز و درایور Driver مخصوص آنها را طراحی کنند که اغلب متن باز نیستند و اشخاص قابل به روز رسانی آنها نیستند بنابرین فقط شرکت های سازنده می‌توانند درایور های هر نسخه اندروید آن هم برای همه مدل‌های خود را به روزرسانی کنند .

گوگل فقط می‌تواند نسخه جدید اندروید را ارائه کند و این شرکت‌های سازنده گوشی‌ها هستند که باید آپدیت جدید اندروید را بر روی گوشی خود سازگار کنند.

تغییرات فقط محدود به درایور نمی‌شود بیشتر گوش‌های اندرویدی بعد از هر آپدیت نیازمند تغییر در رابط کاربری و تعداد از برنامه های کاربردی خود هستند تا اپدیت جدید بتواند به خوبی کار کند. در نهایت همه اینها برای شرکت سازنده گوشی هم زمان بر و هم هزینه بردار است و ه همین دلیل است که تعدادی از اپدیت ها خیلی دیر عرضه می‌شوند و یا حتی عرضه نمی‌شوند.

 

بوت کردن گوشی در حالت ریکاوری

با دسترسی به حالت ریکاوری روی گوشی خود، قادر به انجام توابع مختلفی هستید که برای عیب‌یابی گوشی شما مفید است. برای آشنایی با این روش این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید

علاوه بر همه اینها بعضی از نسخه های اندروید نیازمند تعداد سخت افزار جدید یا نیازمند سطح خاصی از توانایی های سخت افزاری است که تعدادی از گوشی‌ها فاقد آنها هستند بنابراین چنین گوشی‌هایی توانایی ارتقا به نسخه جدید اندروید را ندارند و باید از خیر به روزرسانی آنها گذشت البته افرادی هم هستند که با روت کردن و رام سفارشی امکان اپدیت را فراهم میکنند که همه خیلی خوب می‌دانند چنین روش‌های هیچ وقت صد در صد تضمینی نیستند و خیلی هم خوب کار نمی‌کنند.

 


سایر منابع در مورد آپدیت اندروید

دوستان زیادی در مورد عدم دریافت به روزرسانی گوشی خود سوال پرسیده اند و لازم است چند منبع مفید در این مورد معرفی کنیم.

  • ۰۰/۰۸/۱۹
  • سعید اسحاق زاده

اندروید گوشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی