مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

آموزشگاه مباحث دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات بهترین و قدیمی ترین مرکز الکسا در ایران

مشکلات خود را در ایتا به ما منتقل کنید :

09156581492

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اصول لینک سازی داخلی به یک سری قواعد و قوانین در پیوند دهی داخل سایت و ارتباط بخش های مختلف سایت باهم تلقی می شود. رعایت این قوانین از آن جا که ساختار لینک سازی درون سایت بسیار حائز اهمیت است، خیلی به رشد سایت کمک می کند. همچنین یکی از فاکتورهای مهم اصول سئوی محتوا لینک سازی بین صفحات سایت است.

انواع روش های لینک سازی
لینک سازی یا بک لینک برای یک سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به صورت کلی بخش بزرگی از سئو بهینه سازی سایت را در بر میگیرد. لینک سازی در دو نوع:

  • لینک سازی داخلی
  • لینک سازی خارجی

برای وبسایت وجود دارد. لینک سازی خارجی به کارهای انجام گرفته برای یک وبسایت در خارج از سایت گفته میشود بحث کاملا پیچیده و مفصلی است. اما هدف اصلی ما در این مقاله آشنایی با اصول لینک داخلی است  که در ادامه با آن آشنا می شویم.

طراحی سایت - خدمات سئو و بهینه سازی آسئو|طراحی سایت|دیجیال مارکتینگ

 

لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی یک عنصر قابل توجهی در SEO است. ومکانیزمی است که صفحات داخلی سایت شما را به هم متصل میکند. به عنوان مثال ،لینکی از صفحه مقلات شما به صفحات دسته بندی، یا به صفحه یک محصول. لینک داخلی به شما کمک می کند تا اقتدار صفحات را در وب سایت خود ایجاد کنید و به شما امکان می دهد این صفحات را رتبه بندی کنید.
پیوندهای داخلی از آنجا که صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) یک وب سایت را تقویت می کند ، دارای ارزش فراوانی هستند. به همین خاطر رعایت اصول لینک سازی داخلی بسیار  حائز اهمیت است.

اصول لینک سازی داخلی در سایت
لینک دهی یا بک لینک برای هدایت کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر برای افزایش بازدید یا معرفی و تبلیغات استفاده می شود. لینک سازی در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی انجام می شود و تأثیر زیادی در سئوی سایت دارد. به صورت کلی اصول زیر از مهمترین فاکتورهای لینک سازی داخلی هستند که باید رعایت کنیم :

  • لینک دهی به صفحه مقصد با عین انکر و کلمه کلیدی صفحه مقصد
  • لینک دهی دربدنه محتوا و در قالب لینک دهی بین مقالات بسیار مهم است
  • لینک های داخلی همگی با تگ فالو باید باشند
  • لینک های صفحات مهم را در صفحه اصلی قرار بدهیم
  • برای ایندکس سریعتر صفحات به آن ها لینک داخلی بدهیم
  • برای اعتبار بخشیدن به صفحه به آن لینک داخلی بدهیم
  • لینک صفحات مهم و دسته بندی ها در منو صفحه اصلی سایت و قابل دسترس باشند
  • لینک صفحات و نوشته های تازه در فوتر برای ایندکس سریعتر
  • استفاده از یک فرمت آدرس دهی برای جلوگیری از بروز محتوای تکراری
  • قرار دادن لینک داخلی بدون آدرس اصلی سایت برای کاهش تعداد درخواست و افزایش سرعت
  • بهبود صفحات یتیم با لینک سازی داخلی برای آن
  • رفع لینک های شکسته داخلی یا لینک های ٤٠٤ داخلی

برخی از مزایای لینک سازی داخلی عبارت اند از:
لینک سازی داخلی خزنده ها یا عنکبوت های گوگل را با ارائه مسیری روشن برای پیمایش در وب سایت شما راهنمایی میکند.
لینک ها را افزایش می دهد و صفحات محتوای شما را در سطح عمیق تری متصل می کند تا Google را قادر به درک ساختار و ایجاد سلسله مراتب وب سایت کند.
 به Google اجازه می دهد تا اعتبار و ارزش صفحه را در مهمترین صفحات و پست ها توزیع کند.
 عملکرد کلی سایت را در SERP بهبود می بخشد.
 کمک به ایندکس بهتر و سریعتر صفحات توسط گوگل
افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و بهبود تجربه کاربری

اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت - بلاگ کلیک اول


مهمترین اصول لینک سازی داخلی در سایت
اصولا در پیاده سازی استراتژی لینک سازی داخلی، عوامل زیادی دخیل هستند. ما اینجا به چند تا از مهمترین عوامل یک لینک سازی موفق در داخل سایت اشاره میکنیم. امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

 

کمیت و کیفیت محتوای داخل سایت لینک سازی داخلی
قطعا محتوا برای هر سایتی از اساسی ترین نیاز ها به شمار می رود. بدون محتوا سایت اهمیتی ندارد. برای ایجاد لینک بین صفحات هم قطعا به محتوا نیاز داریم. چون ما از محتوا به محتوا لینک می دهیم.

اما در این جا کمیت و کیفیت این محتوا کاملا تاثیر گذار است. برای ایجاد یک اصول لینک سازی داخلی قوی، قطعا ما به محتوا ی خوب، زیاد و با کیفیت نیاز داریم. هرچقدر محتوای ما با کیفیت تر و بیشتر باشند، ارتباط محتوایی بهتر صورت میگیرد.

هرچقدر مطالب شما بیشتر باشد، ایجاد لینک بین محتوا بیشتر صورت می گیرد. و طبیعتا هرچقدر لین کای داخلی شما بیشتر باشند، به نفع سئو سایت شما است. اما باید دقت کنید که لینک نامرتبط ندهید. این کار به تجربه کاربری سایت شما ضربه میزند. یکی از اصول لینک سازی داخلی مرتبط بودن لینک ها هستند.

 

لینک دهی به صفحات و مطالب مهم سایت
پیوند دادن به مهمترین و پرطرفدارترین مطالب در صفحه اصلی مزیتی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان و سئو سایت است که تأثیر مستقیمی در بهبود رضایت کاربران دارد. یکی از قسمتهای مهم در بازدید سایت شما بازدید از صفحه اصلی سایت شماست ، با داشتن این پیوندهای مناسب در صفحه اصلی یا صفحات صفحه فرود ، می توانید کاربر را به باز کردن آن تشویق کنید.
این صفحات محبوب و مرتبط را می توان با ابزاری مانند Google Analytics شناسایی کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و بیشترین زمان متوسط را دارند بهترین انتخاب برای ایجاد پیوندهای داخلی و ایجاد پیوندهای داخلی به روش اصولی و کاربرپسند هستند.

پس یادتان باشد، برای آنکه یک لینک سازی داخلی قوی داشته باشید، حتما به این صفحات لینک بدهید. این کار به شدت به سئوی سایت شما کمک میکند. شما میتوانید با رعایت این اصول لینک سازی داخلی به رشد هر صفحه ای که بخواهید کمک کنید. یکی از قدرتهای اصلی سئوی یک سایت، استراتژی لینک سازی داخلی آن است که یک اصل مهم در سئوی محتوا به حساب می آێد.


لینک دهی متنی یا انکر تکست
انکر تکست ها به پیوند هایی گفته می شوند که با یک عبارت متنی، یک یا چند کاراکتر و یا یک جمله عجین شده اند. این متن ها معانی خاصی دارند و اغلب هدف لینک را میرسانند.

در بیشتر موارد ، پیوندهای درون متن یا به اصطلاح انکرتکست ها به پیوندهایی که تنها هستند  ترجیح داده می شوند. چرا؟
زیرا این پیوندها با موارد متنی احاطه شده اند. نمونه ای از این نوع پیوندها را می توانید در این مقاله ما مشاهده  کنید. این به موتورهای جستجوگر مانند گوگل کمک می کند تا متن قبل و بعد از لینک را ملاک پیوند دادن با آن متن قرار دهند. کلمات کلیدی را نیز می توان از این طریق با متن پیوند داد (البته به روشی اصولی ، نه هرزنامه).
به این ترتیب ، کلمات کلیدی با پیوندهای داخلی کمک می کنند تا بهتر در ذهن بازدید کننده جا بیفتد. Google این محتوا را پیگیری می کند تا تعداد پیوندهای هرزنامه را در نتایج جستجو کاهش دهد.
بنابراین ، به همین دلیل ، اگر می خواهید در نتایج موتور جستجو نتایج خوبی بگیرید؛ شما باید توجه ویژه ای به این اصول لینک سازی داخلی  محتوای سایت خود داشته باشید و پیوندهای ایجاد شده در پست های شما مربوط به موضوع باشد و به صورت اصولی در متن درج شود.

همیشه سعی کنید از متن های بامعنی برای انکر تکست استفاده کنید. متنی که یک دید کلی نسبت به موضوع لینک را به کاربر بدهد. این روش کاربر پسند تر است. گوگل نیز آن را بیشتر دوست دارد. مثلا شما میخواهید در مورد تخفیف دوره بورس لینک بدهید، به جای اینکه انکر تکست شـما عبارت “کلیک کنید” باشد، بهتر است عبارت “تخفیف ویژه بورس” باشد.

انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟ - مجله Irandnn

 

رعایت تعادل در لینک دهی و عدم زیاده روی
هر بار که پیوند ایجاد می کنید، مبلغ معتبری را به صفحه پیوند داده شده ارائه می دهید. و اگر به عنوان مثال، من تعدادی لینک از یک صفحه اول به یک صفحه خاص با یک موضوع خاص، از نظر موتورهای جستجو ارائه می دهم، اعتبار کلی پیوند صفحه اول را به آن موضوع خاص می دهد ، اگرچه مقدار آنها به هم وابسته هستند.
از آنجا که هر پیوند اعتبار مشخصی را تأمین می کند، تعداد پیوندها باید در سطح مناسبی و به دور از هرزنامه ها و روشهای کلاه سیاه حفظ شود. زیاده روی برای هر چیزی ضرر دارد.
از نظر بصری، پیوندهای داخلی بسیار زیاد می تواند بازدید کننده را گیج کند. بیشتر افراد به دنبال محتوای با کیفیت در یک سایت با ساختار مناسب هستند. صفحه ای با لینک های زیاد برای یک بازدید کننده می تواند خواندن مقاله را گیج کننده یا دشوار کند.
هرگز در لینک داخلی سایت خود زیاده روی نکنید !!! به خصوص دوستانی که وب سایت خود را با کمک وردپرس با کمک افزونه های لینک سازی داخلی خودکار ساخته اند، در حال ایجاد و ایجاد پیوند به صورت داخلی هستند که این امر تأثیر منفی ایجاد می کند. به اندازه پیوند درست کنید. همه چیز اندازه دارد، حتی چیزهای خوب! پس می شود گفت یک اصل مهم در اصول لینک سازی داخلی رعایت این تعادل در لینکسازی است.

 

اعتبار دادن به صفحات با لینک سازی داخلی
رای آنکه به یک صفحه در داخل سایت خود اعتبار دهید. به آن لینک بدهید. از قسمت های مختلف سایت، از صفحات مهم سایت به آن صفحه پیوند بدهید. با این کار کمک بزرگی به آن صفحه میکنید و لینک سازی داخلی خودتان را بهبود میبخشید. شما با لینک دادن از یک صفحه مهم و پر بازدید سایت، به یک صفحه مرده میتوانید آن را دوباره زنده کنید.

سعی کنید از نوشته ها و مقالات قدیمی به مقالات جدیدتان لینک بدهید. این کار به رشد و افزایش موضوع جدید شما کمک فراوانی میکند. ولی یادیتان باشد، همیشه مرتبط بودن لینک دهی را رعایت کنید. مرتبط بودن لینک یکی از مهمترین اصول لینک سازی داخلی و خارجی است. پس باید در لینک دهی ها دقت بیشتری به خرج بدهیم.

از صفحاتی که دائما در حال آپدیت شدن هستند، به بقیه صفحات لینک بدهید. طبیعتا گوگل صفحاتی را که دائما در حال بروز رسانی هستند، را دوست دارد. همچنین لینک های داخل آن را نیز مورد توجه قرار می دهد.

 

لینک سازی داخلی بدون درج آدرس اصلی برای افزایش سرعت
یکی از تکنیک های مهمی که در لینک سازی داخلی برای افزایش سرعت صفحه و کاهش تعداد درخواست ها انجام میشود، لینک دادن به صفحه مقصد از بعد آدرس اصلی است. شیوه کار بدین گونه است که ما بعد از پسوند دامنه که com, ir یا … باشد، لینک داخلی را درچ میکنیم. این کار به کاهش تعداد درخواست ها کمک میکند و سرعت صفحه را افزایش میدهد.

سعی کنید این روش را به عنوان یکی از اصول لینک سازی داخلی رعایت کنید. به نمونه زیر توجه کنید.

https://kamiseo.ir/duplicate-content/
/duplicate-content/
از ٢ به جای ١ میتوان استفاده کرد. بدون اینکه اختلالی ایجاد شود یا لینک باز نشود، در عین حال تعداد ریکوست ها را نیز کاهش دادیم.

 

لینک سازی درست برای عدم اتفاق افتادن محتوای تکراری
یکی از معضلات مهمی که برای دارندگان وبسایت ها ممکن است پیش بیاید، محتوای تکراری یا duplicate content است. گاها این محتوای تکراری میتواند به علت لینک سازی داخلی با فرمت های مختلف باشد. اگر سایت شما با هر چهار آدرس http, https, با www، بدون www بالا می آید، شما باید داخل سرچ کنسول گوگل همه آن ها را به گزینه اصلی (معمولا با https) ریدایرکت کنید.

بعد از اینکه این کار را کردید، همه لینک سازی های داخلی را با اصلی انجا دهید. ابته همانطور که در بالا گفتیمم بهتر است لینک سازی داخلی را بعد از آدرس اصلی سایت انجام دهید.


نتیجه گیری
رعایت اصول لینک سازی داخلی در وبسایت مسئله مرگ و زندگی برای یک وبسایت است. لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه و یا پست در سایت وردپرسی به یک صفحه دیگر و یا پست در همان سایت اشاره می کنند. معمولا این مسئله زمانی اتفاق می افتد که شما می خواهید کاربران را به دیگر مطالب مرتبط و یا تکمیلی که نوشته اید ارجاع دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی