مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

آموزشگاه مباحث دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات بهترین و قدیمی ترین مرکز الکسا در ایران

مشکلات خود را در ایتا به ما منتقل کنید :

09156581492

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


با استفاده از پلاگین‌ها در وردپرس می‌توان کارهای حرفه‌ای و درجه یک را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و یا یک خط کدنویسی انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید.

پلاگین یا افزونه چیست؟

آموزش گام به گام نصب افزونه وردپرس برای مبتدی ها - مدیر وردپرس

به معنای نرم افزار کوچکی است که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکمل رو اضافه می کند . که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه ها ، امکاناتی را به این نرم افزار تحت وب اضافه می کنند و کارآیی اون رو افزایش می دهند . افزونه ها قابلیت گسترش یا اضافه کردن ویژگی های جدید به یک وب سایت رو برای ما فراهم کنند ، به همین خاطر هست که وردپرس محبوبیت خاصی دارد چون هزاران افزونه وجود دارد و شما می توانید با یه جستجوی ساده افزونه که می خواید رو نصب کنید ، نصب کردن و حذف کردن آن در وردپرس هم تنها با یه کلیک امکان پذیر هستش در آینده بیشتر در این مورد براتون خواهم گفت .

به عنوان مثال شما می خواهید یه خبرنامه به سایتتون اضافه کنید ، در امکانات اولیه وردپرس چنین امکانی وجود ندارد ولی برای این کار کافی است که افزونه ایی که توسط توسعه دهندگان تولید شده رو نصب کنید . پس از نصب آن بخش هایی به پیشخوان وردپرس شما اضافه می شود و شما می توانید با آن خبرنامه را به کاربران خود بفرستید ، برای هر چیزی که بخواهید افزونه ایی وجود دارد تنها کافی است آن را نصب کنید .

خود پایگاه اصلی وردپرس بخشی به نام Plugins یا افزونه دارد که به راحتی می توانید افزونه مورد نظرتون رو پیدا کنید و یا در پیشخوان سایتتون و در بخش افزونه ها به قسمت افزونه های نصب شده برید و در فیلد جستجو نام افزونه رو بزنید تا اون رو براتون بیاره که به راحتی می تونید نصبش کنید.


افزونه‌های وردپرس، کد هایی هستند که قابلیت های وردپرس را گسترش می دهند یا به عبارتی دیگر امکان اضافه کردن ویژگی‌ها و کارکردهای جدید به وب سایت وردپرس شما را می‌دهند. دقیقاً مانند اپلیکیشن‌ هایی که در تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنید. به افزونه ها، پلاگین نیز می‌گویند. درحال حاضر بیش از 58 هزار افزونه ‌ی رایگان در آدرس WordPress.org  وجود دارد که به این قسمت مخزن وردپرس می گویند. پلاگین‌ها مهم ترین نقش را در طراحی سایت‌های وردپرسی را ایفا می‌کنند و به عنوان مکمل در سایت‌های وردپرسی کاربرد بسیاری دارد. افزونه‌های وردپرس امکانات و قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ ای را به وب سایت شما اضافه می‌کنند.
 

افزونه ها چطور ساخته می شوند ؟

افزونه وردپرس چیست؟ کاربردی ترین افزونه های وردپرس کدامند؟ | وب تب

پلاگین ها در وردپرس توسط کاربران و توسعه دهندگانی که به برنامه نویسی  PHP و MySQL  مسلط هستند و با استفاده از توابع و امکانات هسته وردپرس توسعه پیدا می کنند . شما با استفاده از آن می تونید بدون دانستن حتی یک خط کد ، یه آپشن جدید به سایت خودتون اضافه کنید . مثلاً اگه میخواید از آمار سایتتون باخبر باشید کافیست افزونه آمارگیر رو نصب کنید . شما هم اگه به زبان های گفته شده تسلط دارید می تونید به راحتی یه افزونه بنویسید و در سایت خودتون استفاده کنید و یا اون رو انتشار بدید تا بقیه کاربران وردپرس هم از اون استفاده کنند .

بیشتر این ها رایگان هستند و بعضی هم پولی هستند و پشتیانی فنی خوبی دارند ، حق انتخاب با شماست که کدام یک رو نصب کنید ، برای نصب افزونه به چند نکته دقت کنید :

  • برخی از آن ها  کیفیت خیلی خوبی دارند و برخی دیگر کیفیت و کارایی لازم رو ندارند .
  • آخرین به روز رسانی افزونه ، ببینید که آخرین به روز رسانی آن کی بوده است .
  • آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگاری دارد یا نه ؟
  • کاربران دیگر چه امتیازی به آن داده اند .
  • به این نکته هم توجه کنید نصب بیش از اندازه پلاگین ها می تواند سایت شما رو کند بکند ، پس از پلاگین هایی استفاده کنید به آن ها نیاز دارید و ما بقی را حذف کنید.

آموزش سئو را در سایت سئو 6 یاد بگیرید.

  • ۰۰/۱۰/۲۰
  • سعید اسحاق زاده

نصب افزونه

کاربرد افزونه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی