مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

مرکز تخصصی سئو و اس ای ام

آموزشگاه مباحث دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات بهترین و قدیمی ترین مرکز الکسا در ایران

مشکلات خود را در ایتا به ما منتقل کنید :

09156581492

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شاید شما هم مانند خیلی از کاربران در انتخاب هاست مناسب برای وب سایت خود مشکل داشته و دارید. در ادامه به شما می گوییم چه هاستی مناسب است. با ما همراه باشید.

هاست چیست؟

هاست به فضایی گفته می‌شود که روی سرور قرار دارد و تمام اطلاعات سایت شما در آن قرار می‌گیرد. با قراردادن اطلاعات و فایل‌های سایت روی هاست، کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند.

هاست چیست؟ - اخبار، نکات و آموزش های هاستینگ و سرور | وبلاگ هاست سان

چطور بهترین هاست را پیدا کنم؟

بهترین هاست برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مثلا بهترین هاست برای من، ممکن است اصلا به درد شما نخورد. پس چطور می‌شود انتخاب خوبی داشته باشیم؟

در واقع شما باید یک سری فاکتور مهم را بدانید و هنگام خرید هاست، بر همین اساس گزینه‌های مختلف را سبک سنگین کنید. اینطوری انتخاب مناسب خودتان را خواهید داشت.

فاکتور اول: سیستم عامل

وقع خرید هاست، حتما به هاست لینوکس و هاست ویندوز برخورد خواهید کرد. اما اصلا چرا سیستم عامل هاست مهم است؟

 چون برای سایت‌هایی که با زبان PHP نوشته شده‌اند، همچنین سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و … مدیریت می‌شوند، هاست لینوکس مناسب‌تر است. از طرف دیگر، هاست ویندوز برای سایت‌هایی که با ASP.NET طراحی شده‌اند مناسب است.

فاکتور دوم: کنترل پنل هاست

مورد دومی که هنگام خرید هاست با آن برخورد می‌کنید، کنترل پنل هاست است. کنترل پنل، نرم افزاری است که روی هاست نصب می‌شود و مدیریت آن را برای شما خیلی خیلی راحت می‌کند. در حال حاضر کنترل پنل‌های زیادی در دنیا وجود دارد، اما ۳ تا از آن‌ها بیشتر رایج است: سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک. سی پنل و دایرکت ادمین، مخصوص هاست‌های لینوکسی هستند، اما پلسک را هم روی هاست لینوکس و هم روی هاست ویندوز می‌توانید نصب کنید.

هاستینگ چیست؟ سرویس هاست یا میزبانی وب به چه معناست؟ - متمم

فاکتور سوم: فضا و پهنای باند

مقدار پهنای باند انتخابی، به میزان ترافیک روزانه سایت شما بستگی دارد. اگر هر روز تعداد زیادی کاربر از سایت شما بازدید می‌کنند، سعی کنید پهنای باند بیشتری در اختیار داشته باشید تا هنگام بازدید کاربران، سایت شما با مشکل مواجه نشود. بدیهی است که اگر اول راه هستید و سایت‌تان هنوز بازدید کننده زیادی ندارد، می‌توانید از پلن‌های پایه که هزینه کمتری دارند استفاده کنید.

فاکتور چهارم: پشتیبانی شرکت میزبان

شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، باید یک تیم پشتیبان فنی، متعهد و پاسخگو داشته باشد. چرا این موضوع مهم است؟

برای اینکه در صورت بروز مشکلات احتمالی، خیلی سریع بتوانید جواب روشنی بگیرید و مشکل را حل کنید. پس قبل از خرید هاست، درباره سوابق آن شرکت تحقیق کنید و نظرات سایر کاربران آن‌ها را بخوانید. اینطوری مطمئن می‌شوید در شرایط خاص و بحرانی کسی هست که پاسخگوی شما باشد.

فاکتور پنجم: بکاپ گیری

اینکه شرکت سرویس دهنده شما به صورت دوره‌ای از تمام اطلاعات شما بکاپ تهیه کند، بسیار مهم است. اگر این اتفاق نیفتد اطلاعات شما هر لحظه در معرض خطر قرار خواهد گرفت و در صورت بروز هر مشکلی تمام اطلاعات شما از بین خواهد رفت.

وب سایت‌ها در کامپیوترهای ویژه‌ای به نام سرور میزبان، میزبانی یا ذخیره می‌شوند. کاربران اینترنت برای مشاهده و استفاده از خدمات وب سایت شما، کافی است تا آدرس یا نام دامنه‌ی وب سایت شما را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنند. حال ازجمله مهم‌ ترین ویژگی‌هایی که باید از ارائه دهنده‌ی میزبانی سایت خود انتظار داشته باشید و بدانید چه هاستی بهتر و مناسب تر است در زیر آمده است:

  • امکان ساخت حساب‌های‌ ایمیل با نام دامنه‌ وب سایت
  • قابلیت بک آپ گیری منظم
  • آپتایم بالا
  • پشتیبانی خوب
  • امنیت بالا

شرکت‌های هاستینگ زیادی برای ارائه هاست و خدمات برای شما وجود دارند که شما می‌توانید با کسب شناخت کافی از هر کدام، بهترین آن‌ها را برای سایتتان انتخاب کنید.

آموزش سئو را در سایت سئو 6 یاد بگیرید.

  • ۰۰/۱۰/۲۰
  • سعید اسحاق زاده

انواع هاست

هاستینگ

چه هاستی بخریم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی